Eindelijk fatsoenlijk internet! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Sandra en Rianne Janssen - WaarBenJij.nu Eindelijk fatsoenlijk internet! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Sandra en Rianne Janssen - WaarBenJij.nu

Eindelijk fatsoenlijk internet!

Door: Rianne en san

Blijf op de hoogte en volg Sandra en Rianne

21 Februari 2013 | Chili, Valparaíso

Hoi allemaal,

Eindelijk weer terug op de bewoonde wereld. Inmiddels alweer 3 dagen, maar daarvoor zijn we 5 dagen van de rest van de wereld disconnected geweest. Geen internet, geen telefoonverbinding (sorry bart, vergeten vertellen). We hebben 5 dagen door Torres del Paine getrokken met een backpack, geen tent mee gesjouwd, wel gehuurd. Wij waren de lazy campers. Alles was de moeite waard, zelfs één dag met alleen maar regen regen en regen. Doorlopen was zeker de moeite waard!! Magnificent! Maar zeker respect (ja respect) voor de mensen die liepen met kampeerspullen en eten voor 5dgn(ontbijt, lunch en avondeten). Halverwege is de helft daarvan omgedraaid omdat ze lekkende tenten hadden en geen droge kleren meer, maar de andere hebben dapper doorgelopen en dat wat was meer dan de moeite waard! Wij hebben alleen wat kleren en lunch gedragen(weegt ook wat) en ook in een tent geslapen met uitzicht. We hebben heel veel gedaan met uitzicht: wandelen met uitzicht, plassen met uitzicht, voor de tent zitten met uitzicht, pisco water drinken met uitzicht, eten met uitzicht. Fantastico! We hebben zelfs de laatste nacht nog even on the edge geleefd door om 4.30 door de bossen ( ja in het donker) te lopen naar de Torres om zonsopgang t bekijken. In the freezing cold en pikke(n)donker, maar zeker de moeite waard. Van 400 meter naar 800 meter in 800 meter. Flink stijgen in korte tijd met alleen een hoofdlampje. Inmiddels hebben we een paar dagen reizen achter de rug en zijn in valpairiso aangekomen om wat rond te gaan lopen, eten en drinken. Dit is ee heel mooi plaatsje aan de kust ong ter hoogte van Santiago! We zijn in de lokale bus van het station rochting hostel gegaan. Uitgelegd in handen en voeten taal, maar chilenen zijn erg behulpzaam! (hoewel je bepaalde wijken niet moet bezoeken) maar we hebben ons nog niet onveilig gevoeld!

Komende dagen is relaxen en genieten!
(excusé voor de spelfouten, typ dit met de mobiel)

Liefs Sandra en Rianne

• 21 Februari 2013 - 08:26

Trudy:

Hallo Kinders,

Eindelijk!!
    Klinkt allemaal geweldig.
    Hier stinkt het naar werkplaats ,Rianne.
    Nog veel plezier.

Groetjes ma

• 21 Februari 2013 - 08:58

JP En Wendy:

Hoi dames,

wij begonnen ons al af te vragen of jullie van de aardbodem verdwenen waren...
    Jullie hebben weer mooie avonturen meegemaakt! Rust de komende dagen maar lekker uit.

Groetjes JP en Wendy

• 21 Februari 2013 - 10:13

Bart:

Haha, vergeten te vertellen? Wist je zelf niet! :-)
    Eindelijk weer een verhaaltje, veel plezier nog!

• 21 Februari 2013 - 10:22

Peter:

Relaxen en genieten???, NU pas!!!
    Jullie zijn al 2,5 week bezig :-)

• 21 Februari 2013 - 11:05

Ellen:

Hey,
    Klinkt goed jullie avonturen :)
    Nu even lekker relaxen idd.
    Heel veel plezier nog!!!!
    x

• 21 Februari 2013 - 12:12

Willy:

Hartstikke leuk om weer iets te lezen..............en goed om te horen dat jullie veel zien / doen / genieten.

Ik was al aan het twijfelen of jullie me niet uit de adreslijst hadden gegooid, maar gelukkig, ik zit er nog in.

Nu hoop ik natuurlijk morgen weer op een verhaaltje.............

Groeten, Willy

• 21 Februari 2013 - 15:06

Will En Tiny:

Hoi dames. Mooie foto's en een mooi verhaal. Geniet er van. Gr

• 21 Februari 2013 - 22:40

El Padre:

Fijn te horen dat het allemaal goed gaat en jullie erg genieten.
    Rianne, als je thuis bent hebben we de motor wel klaar. Kan je meteen een leuke motorreis boeken, bijvoorbeeld naar de NoordKaap.
    Groeten.

• 25 Februari 2013 - 11:01

Christa:

Het klinkt indrukwekkend, en ik denk dat jullie een geweldige tijd hebben.
    Heerlijk lijkt me dat om zo voluit van de natuur te genieten, al is er wel wat inspanning voor nodig :-)

Groetjes, en nog heel veel plezier samen!